1-LITROVÝ 3-VALCOVÝ ECOBOOST OSLAVUJE 10 ROKOV VÝROBY A VÝVOJA!

FORD uviedol na trh v roku 2012 ako prvá značka 3-valcový motor EcoBoost s objemom do jedného litra (999 ccm).
Odvtedy sa 1.0 EcoBoost rozšíril do mnohých modelov FORD, získal 11 cien IEPOTY za najlepší motor a celkové pohonné ústrojenstvo roka, prešiel početnými konštrukčnými vylepšeniami a dnes poskytuje najlepšie spotreby aj vďaka funkciám ako vypínanie valca, OverBoost či mildHybrid technológia.

OverBoost: motor je schopný po dobu 20 sekúnd zvýšiť tlak v turbodúchadle a vodičovi tak poskytnúť dodatočný krútiaci moment až 30Nm a podstatne zvýšiť dynamiku vozidla.

MildHybrid: energiu získanú pri spomaľovaní využíva elektromotor integrovaný do alternátora vozidla, aby dodal až 55 Nm krútiaceho momentu a pomáhal spaľovaciemu motoru pri nízkych otáčkach, najmä pri rozbehoch, stúpaní do kopca, či predbiehaní, kde je potrebný maximálny výkon. 

  • Elektromotor/alternátor v sebe integruje aj funkciu štartéra, ktorý vie naštartovať za 300 ms - systém štart/stop vám už nikdy nebude komplikovať jazdu, lebo jeho fungovanie je takmer nepostrehnuteľné.
Spotreba: 

  • Nízky objem motora a 3 valce všeobecne znižujú spotrebu.
  • Vypínanie valca – EcoBoost ako jediný trojvalec na trhu dokáže pri stabilnej rýchlosti, napr., na diaľnici, vypnúť jeden valec a šetriť tak palivo.
  • Rozšírený štart/stop systém – mildHybrid technológia s prídavnou 48V batériou umožňuje vypnúť motor už pri spomaľovaní pred križovatkou, pri rýchlosti 20 km/h. Batéria naďalej zásobuje palubné systémy energiou, spaľovací motor už ale oddychuje a šetrí palivo. V mestskej premávke alebo kolóne vie takto byť spotreba podstatne nižšia v porovnaní so 4-valcami bez mildHybridnej technológie.
10 rokov vývoja:  Dnešný EcoBoost je už treťou generáciou, kde FORD počas 10-tich rokov neustále motor zdokonaľoval a vyvíjal, napr., sa remeňové rozvody vymenili za reťazové, pridal sa systém vypínania valcov, mildhybridný systém a vďaka miliónom vozidiel v reálnej prevádzke boli odstránené akékoľvek slabiny, ktorými boli 3-valcové motory na začiatku sprevádzané. 


Revolučná konštrukcia: EcoBoost je ako jediný na trhu konštruovaný z viacerých typov zliatin. 

  • Blok motora je zo zliatiny železa, ktorá je najmä odolná a robustná, čo je pri 3-valcoch a malom objeme extrémne dôležité. Takisto sa rýchlo zahreje, čo prispieva k dosiahnutiu optimálnej prevádzkovej teploty v krátkom čase, dlhšej životnosti motora, ale najmä k skvelému tepelnému komfortu cestujúcich
  • Hlavy valcov sú vyrobené zo zliatiny hliníka, ktorý rýchlo odvádza teplo, čo je priam žiadúce v oblasti, kde dochádza k zážihom paliva a zahrievaniu. Jeho váha a jednoduchosť opráv sú pre blok valcov takisto veľmi prospešné. 
Nižšie servisné náklady: Nižší objem motora, samozrejme, znamená aj menšiu spotrebu oleja. Rekuperácia mildHybridného systému šetrí brzdy. Popri najlepšej spotrebe na trhu šetrí 1.0 EcoBoost aj výdavky na servis.